در حال بارگذاری ...

"کمدی‌های اولیه" با ترجمه دکتر فرشید ابراهیمیان توسط فرهنگستان هنر چاپ می‌شود.
ابراهیمیان منتقد، مدرس و مترجم تئاتر با بیان این خبر به سایت ایران تئاتر گفت:«کمدی‌های اولیه شکسپیر یک کتاب تحلیلی درباره کمدی‌های نخستین این نویسنده است که زمینه‌ساز حرکت‌های بعدی او در حوزه درام کمدی بوده. او در این کمدی‌ها هنوز استقلال کمدی‌نویسی پیدا نکرده اما به رغم این وامداری از نویسندگان گذشته و هم عصر خود توانسته ‌مضامین را با اندیشه انسانی ویژه‌اش

"کمدی‌های اولیه" با ترجمه دکتر فرشید ابراهیمیان توسط فرهنگستان هنر چاپ می‌شود. ابراهیمیان منتقد، مدرس و مترجم تئاتر با بیان این خبر به سایت ایران تئاتر گفت:«کمدی‌های اولیه شکسپیر یک کتاب تحلیلی درباره کمدی‌های نخستین این نویسنده است که زمینه‌ساز حرکت‌های بعدی او در حوزه درام کمدی بوده. او در این کمدی‌ها هنوز استقلال کمدی‌نویسی پیدا نکرده اما به رغم این وامداری از نویسندگان گذشته و هم عصر خود توانسته ‌مضامین را با اندیشه انسانی ویژه‌اش بازآفرینی کند.» وی توضیح داد:«کمدی"اشتباهات"، "رام کردن زن سرکش" و یا"دو نجیب‌زاده از ورونا" که نمونه نگاه و شیوه شکسپیر به داستان‌های تکراری در این کتاب هستند، مورد تحلیل قرار گرفته است. در حال حاضر آخرین ویرایش این کتاب را انجام می‌دهم و برای چاپ، آن را به فرهنگستان هنر تحویل خواهم داد.»

"کمدی‌های اولیه" با ترجمه دکتر فرشید ابراهیمیان توسط فرهنگستان هنر چاپ می‌شود.
ابراهیمیان منتقد، مدرس و مترجم تئاتر با بیان این خبر به سایت ایران تئاتر گفت:«کمدی‌های اولیه شکسپیر یک کتاب تحلیلی درباره کمدی‌های نخستین این نویسنده است که زمینه‌ساز حرکت‌های بعدی او در حوزه درام کمدی بوده. او در این کمدی‌ها هنوز استقلال کمدی‌نویسی پیدا نکرده اما به رغم این وامداری از نویسندگان گذشته و هم عصر خود توانسته ‌مضامین را با اندیشه انسانی ویژه‌اش بازآفرینی کند.»
وی توضیح داد:«کمدی"اشتباهات"، "رام کردن زن سرکش" و یا"دو نجیب‌زاده از ورونا" که نمونه نگاه و شیوه شکسپیر به داستان‌های تکراری در این کتاب هستند، مورد تحلیل قرار گرفته است. در حال حاضر آخرین ویرایش این کتاب را انجام می‌دهم و برای چاپ، آن را به فرهنگستان هنر تحویل خواهم داد.»
فرشید ابراهیمیان در بخش دیگر صحبت‌هایش به پایان نگارش و آماده چاپ شدن کتابی درباره نقد پرداخت و افزود:«این کتاب که تلاش شده تلفیقی از تئوری‌ و مثال‌های عملی در انواع شاخه‌های نقد باشد و کاملاً کاربردی تنظیم شده در مرحله حروف‌چینی است و انتشارات نمایش مرکز هنرهای نمایشی آن را در ابتدای سال نو منتشر خواهد کرد.»
وی درباره این کتاب به شاخصه‌های کاربردی نمونه‌های نقد تحلیلی، ساختاری، نشانه‌شناسانه، روانشناسانه، تکوینی و دیگر انواع نقد پرداخت و آن را برای دانشجویان تئاتر که می‌خواهند به طور عینی با ویژگی‌های انواع نقد آشنا شوند مفید ارزیابی کرد.»
این مدرس دانشگاه درباره کتاب"بررسی اجتماعی درام" نیز توضیح داد:«این کتاب که زمینه‌های بکری را درباره سیر تحول درام در وضعیت نیروهای اجتماعی مطرح می‌کند به واسطه جنبه‌های جامعه‌شناسانه آن و نیازمندی به نمونه منابع متعدد هنوز در حال نگارش است.»
وی که مدت سه سال گذشته را صرف نگارش و تحقیق روی این کتاب کرده‌، به ایران تئاتر گفت:«هدف‌ام در این کتاب تحلیل سیر تحول و تطور درام بر اساس نیروهای مادی و معنوی جامعه است. این که این نیروهای اجتماعی چه تاثیری بر گونه‌های درام دارند را مورد بررسی قرار داده‌ام. حجم سنگین مطالب و مباحث مورد بحث در این کتاب باعث می‌شود کار نگارش آن کند پیش رود، اما امیدوارم در نهایت اثری جامع و بدیع در حوزه جامعه‌شناسی و درام باشد.»
فرشید ابراهیمیان که پس از سال‌ها دوری از جهان بازیگری با مجموعه"کیف انگلیسی" مقابل دوربین ظاهر شد، در حال حاضر یکی از بازیگران مجموعه"کلاه پهلوی" است. او نقش رئیس اداره معارف دوره رضاخان را بر عهده دارد.